pátek 11. prosince 2015

Recenze:



Název knihy: Kouzelné tenisky mého kamaráda Percyho
Autor: Ulf Stark
Nakladatelství: Portál
Žánr: Pro děti a mládež
Počet stran: 120











anotace:

První a nejoceňovanější díl z volné trilogie určené zejména pro kluky. Ulf si je jistý, že by se všechny jeho problém rázem vyřešily a vše by se mu dařilo, jen kdyby nějak získal staré, polorozpadlé tenisky svého spolužáka Percyho. Percy totiž tvrdí, že jeho boty jsou kouzelné. A protože se Percymu daří, na co sáhne, je úžasně silný, šikovný a oblíbený, zatímco Ulf je tlustý a nemotorný, ochotně mu věří. Tenisky opravdu udělají z Ulfa docela jiného kluka. Najednou je smělý a odvážný a spolužáci ho začnou vnímat docela jinak. A také pochopí, že frajer Percy není vždycky tak odvážný, jak si všichni myslí. 
Napínavý a vtipný příběh, v němž nechybí ani atmosféra odrážející švédský způsob života, tak jak ho čeští čtenáři znají například z Dětí z Bullerbynu. 



moje recenze:

Uffe, a Lennart jsou kamarádi. Nejsou žádní velcí rváči, ale občas  nějakou tu rošťárnu vyvedou.
Nedávno začal do jejich třídy chodit Percy, a ten se rád pere, a dupe dětem na školní čapky, až jim praskají kšilty. Škola ho moc nebaví, a tak se většinou dívá z okna a jí u toho máslové sušenky, které má rád.
Zatím co Percymu se daří vše co udělá, Uffe je jeho pravý opak. Ať dělá co dělá, nic se mu nedaří. Jednoho dne se Percyho ptá, jak je to možné, že ti vše jde, a nic nezkazíš? Percy chvíli přemýšlí, a pak Uffemu řekne, že je to díky tomu, že má na nohou kouzelné tenisky. Tenisky to jsou velice staré, okopané, guma se všude odlepuje, a tkaničky jsou celé roztřepené. I tak Uffe ty tenisky potřebuje získat za každou cenu.
Co pro to musí udělat, aby mu je Percy dal? A jak se Uffemu s teniskami změní život?


z knihy:

,,Vidíš?" šeptal Percy. ,, To nejsou jen tak nějaký tenisky."
,, To ne," uznal jsem.
,, Tyhle tenisky jsou kouzelný," pokračoval. ,, To snad ne," zašeptal jsem. ,, Jak kouzelný?"
Změřil si mě, jako bych byl mimino, co mu ještě nenarostl mozek. ,, Zkrátka a dobře K-O-U-Z-E-L-N-Ý," opakoval. Jak jinak by bylo možný, že mi to tak jde na kladině? Proč si myslíš, že se tak skvěle umím prát? Proč jsem tak šťastnej?
,, To kvůli těm teniskám?" divil jsem se. ,, No vida, jak ti to pálí," prohlásil Prcy. ,, Ale slib mi, že to nikomu neprozradíš."


můj názor na knihu:

Celý příběh je rozdělen do sedmnácti kapitol, které plynule navazují. Percy je rošťák všemi mastmi mazaný, a z každé situace dokáže něco vytěžit. Líbí se mi jak se bravurně dokáže vzdát svých starých tenisek, a při tom na tom vlastně vydělat. Vtipný příběh, který není jen pro chlapce. Tato kniha potěší ne jedno dítě. Oceňuji i pěknou barevnou obálku, a humorné ilustrace.


Za poskytnutí knihy k recenzi tímto velice děkuji nakladatelství  PORTÁL
Knihu zakoupíte  ZDE




Ulf Stark

Narodil se 12.7.1944 v Stureby ve Stockholmu. Je považován za jednoho z předních švédských spisovatelů pro děti a mládež.










moje hodnocení: 4/5

















2 komentáře: