středa 23. září 2015

Recenze:



Název knihy: Žena v černém
Autor: Susan Hill
Nakladatelství: Metafora
Počet stran: 143







anotace:


Anglický thriller Žena v černém začíná celkem nadějně: Postarší muž (Arthur Kipps) sepsal svůj životní příběh a rád by jej zveřejnil. Doufá totiž, že tímto způsobem by se mohl osvobodit od "démonů", kteří ho už léta pronásledují. Proto požádá o pomoc profesionálního Herce, který pak v retrospektivním ději převezme jeho identitu.
Vracíme se do doby, kdy Kipps jako mladý talentovaný právník odjíždí z Londýna do zapadlého kouta Anglie, aby se zúčastnil pohřbu zesnulé klientky a v opuštěném domě Na Úhořích blatech vyřídil i její pozůstalost. Autentický Kipps dostane za úkol interpretovat postavy, s nimiž se v té době setkal. Diváci se postupně stávají spoluúčastníky dramatických událostí, které i díky sugestivní zvukové kulise podněcují jejich fantazii. Krůček po krůčku se před námi odkrývá děsivé tajemství ponurého sídla uprostřed bezedných močálů, jemuž se obyvatelé sousedního městečka už odedávna vyhýbají. "Žena v černém", kterou Artur Kipps poprvé spatří při smutečním obřadu, vzbudí v první chvíli jeho soucit. Tehdy ovšem ještě netuší, jaký neblahý osud mu toto setkání přinese.





moje mini-recenze:

Když je mladý londýnský právník Arthur Kipps vyslán na pohřeb jediné obyvatelky osamělého domu u Úhořího močálu, netuší co vše ho tam potká a že si zážitek ponese celý život.
Z původního úmyslu zůčastnit se pohřbu, a vyřídit pozůstalost, a pak se vrátit domů, jak měl nejdříve v úmyslu, je nakonec na pochmurném a dosti tajemném místě nucen setrvat mnohem delší čas.
Již při pohřbu se začíná projevovat na hřbitově přítomnost duchů. Co právníka čeká ve starém domě, kde je zcela sám, jen se zapůjčenou fenkou, a musí probrat veškeré dokumenty a spisy, které se v domě nacházejí?
 V denní dobu se místo zdá klidné a nic nenasvědčuje tomu, že by se zde odehrávalo něco tajemného a zlého.
Když však nastane večer a přidá se hustá mlha, tak se vás začne zmocňovat plíživý pocit nejistoty, a duch starého domu se poprvé projeví...



Můj názor na knihu:

Kniha se mi četla dobře a vzhledem k tomu, že je útloučká tak i rychle. Alespoň jsem mohla knihu i příběh vnímat najednou a nemusela jsem ani dělat žádné pauzy a tím jsem si děj vychutnala.
Já osobně bych na takovém místě sama nikdy nezůstala, a nedivím se že Arthur se svým zážitkem bojoval celý život. Chápu i to, že měl potřebu svůj příběh přenést do knihy a podělit se s čtenáři a sám sobě se pokusit ulevit.
Momentálně se chystám podívat se i na film, abych měla srovnání.




Susan Hill

Britská autorka se narodila roku 1942 ve Scarboeough v Yorkshiru. Od roku 1963 se věnuje vlastní tvorbě, kromě příspěvků do novin a časopisů napsala přes třicet titulů – románů pro dospělé, knížek pro děti, povídek. Pro Daily Telegrph psala pravidelný sloupek, zajímá se o divadlo. Napsala hru pro děti a několik rozhlasových her pro dospělé. Divadelní adaptace jejího pozoruhodného románu „Žena v černém“ se hrála několik let ve West Endu. Susan Hillová založila nakladatelství Long Barn Books, řídí literární časopis a podíl na obchodě s dárkovými předměty. S manželem a dvěma dcerami žije ve venkovském sídle v Gloucestershire.






moje hodnocení: 3/5












12 komentářů:

  1. Já jsem četla tu jinou verzi (Žena v černém - Anděl smrti) a ta mě zase tolik nebavila. Proto jsem zvědavá na tohle. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tu druhou verzi zase neznám já :-) tak děkuji taky za tip .-)

      Vymazat
  2. Knížku jsem nečetla, ale docela mě zaujala :) Jen abych se při čtení nebála :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď právě jsem se dozvěděla, že tato kniha je oproti filmové verzi hodně slabý čajíček :-D tak zkusím i film :-D

      Vymazat
  3. Knihu som čítala a bola som sklamaná, čakala som viac. Každopádne dvojka je super aj kniha aj film, takže tú určite odporúčam :-)
    Inak k recenzii, príde mi trochu krátka a vlastne som sa nedozvedela tvoj názor na knihu iba hodnotenie. Je tu iba načrtnutý dej, takže poprípade do budúcnosti spomenúť aj tvoj názor :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano recenze je krátká, protože já bych nejraději napsala úplně vše a to samozřejmě nemůžu. Mě se kniha líbila i když pro mě by tam té duchařiny mohlo být klidně více.
      Momentálně čtu knihu Malá ručka od stejné autorky a ta mě tedy vůbec nechytla.

      Vymazat
  4. Já jsem tuhle knížku četla.. Ale film je mnohem lepší..
    Jinak marně hledám tu tvou recenzi - nikde není napsaný tvůj názor, důvody, zhodnocení - nic.

    OdpovědětVymazat
  5. Na film se také chystám, už jsem zaznamenala názory, že je lepší než kniha.
    Recenze je krátká, jak už jsem napsala výše. Já bych nejraději odvyprávěla vše a to nejde, tak proto jsem jen nastínila o co jde a ten kdo bude chtít si knihu přečte a zjistí co se v ní odehrává, já to ale prozradit nechci.

    OdpovědětVymazat
  6. Toto som si chcela veľmi, veľmi prečítať, no po vzhliadnutí filmu som si to rozmyslela. Zrejme by som potom ani z izby nevychádzala :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě jsem se k filmu nedostala, ale snad to vyjde o víkendu :-)
      Kniha není zase až tak děsivá :-)

      Vymazat
  7. Me tahle kniha silene zklamala, byla nudna. Film byl skvely, kniha bohuzel.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koukala jsem i na film a přišel mi úplně jiný, jen málo toho bylo jako v knize :-)

      Vymazat