úterý 29. listopadu 2016

Recenze:


Název knihy: V mlze
Autorka: Caroline Erikssonová
Nakladatelství: Leda
Žánr: Detektivka, Thriller
Počet stran: 236









anotace:

Z VÝLETU NA OPOUŠTĚNÝ OSTROV…
Prázdninový výlet zavede Gretu, Alexe a čtyřletou Smillu přes jezero Maran (Přízrak) – opředené mýty a záhadami – na malý opuštěný ostrov. Alex s dcerou se vydají mezi stromy, Greta se v zasněné náladě zdrží na pobřeží…, a když se manžel s dcerou nevracejí, vydá se za nimi: určitě se zabrali do hry a zapomněli na čas. Volá je a horečně prohledává ostrov, je to ale marné.
…SE VRÁTILA JENOM ONA
Greta se zoufale potřebuje dovolat Alexovi, aby se ujistila, že jsou se Smillou v pořádku, a kdyby se neozval, musí zavolat policii. Jenomže její mobil v loďce není. Až po návratu do chaty ho najde schovaný pod pokrývkou. Dala ho tam ona, nebo někdo jiný? Ale kdo a proč? Během policejního pátrání před ní vyvstávají naléhavé výjevy z minulosti a začne ji trápit otázka, jestli to, co dosud považovala za skutečnost, není jen obratně vymyšlená lež. A jakou roli v celém dramatu hraje ona sama? Existuje souvislost mezi zmizením Alexe a Smilly a tím, co se stalo onoho večera před mnoha lety, kdy přišel o život Gretin otec? Kdo byla neznámá žena, která se zjevila u jejich chaty tu noc před zmizením?
A najdou vůbec Alexe a Smillu?
V mlze je psychologický thriller, kde nikdo není tím, za koho jej zprvu pokládáme, a nic není tak, jak se to zpočátku jeví.
Temné tóny atmosféry románu, charakteristické pro severské thrillery, se snoubí s pronikavou psychologií v dokonalé podobě, která předjímá velký úspěch.






moje recenze:

Greta, Alex a čtyřletá Smilla plují na loďce přes jezero na opuštěný ostrov. Alex a Smilla jdou ostrov prozkoumat a Greta na ně čeká v loďce. Náhle jakoby se zastavil čas a vše bylo zakryté mlhou. Jak dlouho už tu vlastně sedí a čeká? Proč se nikdo nevrací? Gretu přepadá strach z toho co se mohlo stát a navíc se ji do všeho míchají myšlenky do její dávné minulosti, kdy ještě byla malou holčičkou.
Snaží se hledat sama a snaží se sehnat i pomoc, ale nepůsobí příliš věrohodně, a tak se musí spolehnout jen na své hledání a na svůj úsudek.
Jediný kdo by ji mohl v této situaci pomoci je její matka, a když už myslí že za ní přijela stojí za dveřmi úplně jiná žena.
Najednou do sebe začne spousta věcí zapadat.
Co se na ostrově stalo? Najde Greta Alexe a malou Smillu? Chce je vůbec najít? Kdo je záhadná žena? A jak je to se smrtí Gretina otce?





můj názor na knihu:

Začátek knihy jsem četla velice opatrně, protože jsem čekala něco ve smyslu duchařiny.
Celý děj je ponořený do mlhy tajemství, a na Gretě je přijít všemu na kloub.
Po událostech které ji potkají ale ani ona sama neví co je skutečné a co ne, a navíc se musí rozhodnout co v dané situaci udělá.
Knihu jsem si užila i když Greta mi zrovna do oka nepadla. Mám ráda knihy s nádechem tajemna, a to jsem tu částečně také našla.





Za poskytnutí této knihy k recenzi velice děkuji nakladatelství   LEDA
Knihu zakoupíte  ZDE





3 komentáře:

  1. Knihu jsem si koupila v pátek k svátku, není to vůbec divné :D Teď jsem se k ní dostala a jsemm v půlce, myslím, že zbytek dočtu dnes ve vlaku, ale s knihou mám trochu probém. Gretu nemůžu vystát :D Je mi od začátku tak protivná, že jsem zvědavá, jak se to bude vyvíjet :D
    Katy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chi chi no tak to jsem ráda, že nejsem sama komu Greta nesedla :-D

      Vymazat
  2. O knize jsem už něco slyšela, a myslím že si ji i časem přečtu. Hezká recenze :)

    OdpovědětVymazat