neděle 26. června 2016

Rozhovor:


Rozhovor s autorkou knihy Lovci lebek.




Přeji všem krásný den.

Dnes vám přináším svůj první rozhovor s autorkou knihy.
Jde o Hanu Hindrákovou, která nedávno uvedla na knižní scénu svou novou knihu s názvem Lovci lebek.


anotace:

Posledních deset let zatemnila Jaroslavův mozek jediná myšlenka. Myšlenka na pomstu. Tehdy boss ukrajinské mafie zastřelil jeho kolegu Lukyho, po kterém zůstala těhotná žena. Ačkoliv Jaroslav konečně dostal nabídku práce u speciální jednotky lovců lebek, má ke spokojenosti daleko. Život mu komplikují nevyřešené dluhy z pokeru, sílící tlak vymahačů a postupný rozpad rodiny. I pracovní úspěchy střídají neúspěchy. Ukrajinská mafie posílá do Čech nebezpečného nájemného vraha, aby zlikvidoval nepohodlné svědky, po nichž pátrá také Jaroslavova jednotka. Zdá se, že nájemný vrah s andělskou tváří je vždy o krok napřed...



Mou recenzi na tuto knihu najdete  ZDE



A tady je slíbený rozhovor:


1) Nedávno vyšla vaše nová kniha Lovci lebek. Začnu tedy otázkou, jak dlouho Vám trvalo knihu napsat.

Práce na této knize trvala tři roky.



2) Já tuto knihu přečetla celkem rychle a líbila se mi. Zajímalo by mě, zda je vše z uvedených postupů při vyšetřování pravda, nebo jde částečně o fikci.

Celkově se jedná o fikci, ale vzhledem k tomu, že spoluautorem je policista, policejní postupy při vyšetřování jsou reálné.



3) Kniha Lovci lebek měla křest na knižním veletrhu v Praze. Jak se Vám na veletrhu líbilo?

Na veletrh chodím několik posledních let pravidelně a zdejší atmosféru mám moc ráda. A vzhledem ke křtu Lovci lebek se mi tam letos samozřejmě líbilo ještě víc. Pokřtít knihu na knižním veletrhu byl dlouho můj sen a jsem moc ráda, že se mi splnil.



4) Když zrovna nepíšete nějakou svou knihu, máte čas i na čtení knih jiných autorů? Jaké žánry máte ráda?

Času teď sice nemám moc, ale na čtení si ho vždy najdu. Mám ráda dějové knihy bez dlouhých popisů např. knihy od Jamese Rollinse a Larse Keplera. Právě čtu Lolitu od Vladimíra Nabokova, a ačkoliv, jak už jsem zmínila, nejsem příznivcem popisů, jeho styl psaní mě neskutečně fascinuje. Také se mi velmi líbila kniha Skála od Petera Maye.


5) Jste maminkou malého synka. Co na Vaše psaní knih říká rodina? Neplánujete třeba napsat dětskou knihu?

Má rodina mě v psaní knih velmi podporuje a já jsem za to moc ráda. Na dětskou knihu se zatím nechystám, ale nikdy neříkám nikdy, tak uvidím, jaká inspirace časem přijde.



6) Procestovala jste spoustu zemí a je o Vás známo, že píšete převážně romány o Africe a cestopisy z celého světa. Jak Vás napadlo napsat knihu Lovci lebek, která je od ostatní tvorby z úplně jiného žánru a prostředí?

Chtěla jsem zkusit něco odlišného a zajímalo mě, zda to dokáži napsat. Byla to prostě výzva a já jsem ji přijala. Nyní už je na čtenářích, aby posoudili, zda se to podařilo. Já doufám, že se jim kniha bude líbit.



7) Říká se, že se nemá nic plánovat, ale u Vás to asi neplatí, proto moje poslední otázka je, jaké máte plány do budoucna?

Pracuji na další knize, thrilleru odehrávajícím se v Ugandě s tématikou falešných léků. Kniha se bude jmenovat Smrtící byznys. Také bych se ráda příští rok znovu podívala do Afriky, konkrétně do Ugandy a do Keni.




Tak mé otázky jsou vyčerpány a snad se vám rozhovor bude líbit. 
Haně Hindrákové velice děkuji za úžasnou spolupráci při odpovědích a poskytnutí fotografií ze svého soukromí.


Určitě o této sympatické spisovatelce častokrát uslyšíme, a já ji přeji spoustu dalších krásných knih, a neméně spokojených čtenářů.



O Haně Hindrákové

Hana Hindráková pochází z Trutnova z východních Čech a v současné době žije ve Strančicích nedaleko Sázavy. Vystudovala Vysokou školu ekonomickou v Praze se zaměřením na cestovní ruch a rozvojové země. Mezi její největší lásky patří Afrika, cestování a psaní. Od roku 2000 navštívila čtyřikrát Keňu, dále Tunisko, Egypt, USA, Nepál, Nový Zéland, Argentinu, Chile, Portoriko, Velké a Malé Antily a většinu evropských zemí. Hana píše poezii, prózu i publicistiku a v roce 2008 byla jedním ze zakládajících členů neziskové organizace Fair, o. s. 







Pár dalších titulů, které již Hana Hindráková vydala.



 anotace:

Když David, John a malá Susanne osiří, skončí v rukou krutého strýce. Chlapci se rozhodnou, že utečou. Sestřičce slíbí, že se pro ni vrátí. Tehdy netuší, co dívenku u strýce čeká. V Nairobi lepší život nenajdou, skončí v dětském gangu, kde platí tvrdé zákony, drogy a násilí. John se z gangu vymaní díky dívce Kioni, zatímco Davida spaluje pocit viny za smrt malé sestry…


anotace:

 Amélie objeví inzerát na práci dobrovolnice v uprchlickém táboře Kakuma v Keni. Zaplatí poplatek, ale po příletu zjistí, že naletěla podvodníkům. Začne pomáhat ve slumech, kde panují otřesné podmínky. Navíc zde někdo unáší děti. Amélie zkusí pátrat, netuší však, jaké nebezpečí jí hrozí. Jednoho dne procitne v chýši v zakrváceném oblečení a vůbec nic si nepamatuje. 


anotace:

 Sára Ječmínková se po zklamání v osobním životě rozhodne začít znovu – a to od základu. Rodnou zemi nechává za zády a jako delegátka cestovní kanceláře odjíždí do Keni. Ta jí hned od první chvíle učaruje a její život dostává nový rozměr. Se všemi klady a přese všechny zápory, které život v okouzlující, ale také velmi chudé a povolebními nepokoji zmítané exotické zemi nabízí.
Seznamuje se s Benem Okongem, jenž pochází z kmene Luo, dozvídá se o tradičních kmenových rituálech a zvycích. A zamiluje se. Je tu však také někdo, kdo Sáře nový život nepřeje a ohrožuje ji černou magií.
Podaří se Sáře vytoužené a přitom tak křehké štěstí v Keni ubránit?


anotace:

Kateřina odlétá do Keni čerpat inspiraci pro nový román. Jenže uvidí, něco co neměla, a tím nad sebou vynese rozsudek smrti. Sandra tuší, že se sestře přihodilo něco zlého. Vydá se na stejně nebezpečnou cestu a upadne do pasti kmenových tabu, kouzelných rituálů a mocných kleteb...









5 komentářů:

  1. Děkuji za rozhovor :) Od autorky jsem nic nečetla, ale snad se to změní :)

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělý rozhovor! :)
    Na již vydané knihy se asi nechystám, ale Smrtící byznys už jen kvůli těm lékům mě hodně láká :)

    OdpovědětVymazat
  3. Chystaná kniha smrtící byznys zní dobře. Celkově fajne rozhovor :)

    OdpovědětVymazat
  4. Od autorky jsem jeste nic necetla, pekny rozhovor :-)

    OdpovědětVymazat