středa 29. června 2016

Recenze:


Název e-knihy: Kavkazan
Autor: Walter Slovo
Nakladatelství: Martin Koláček- E- knihy jedou
Žánr: Drama
Počet stran: 220








anotace:

Umíral za vlast. Opakovaně.
Třicátník Mirza, předčasně penzionovaný komparzista propagandistických filmů, se vrací zpátky do rodné vsi vysoko do kavkazských hor, kde se žije prostým životem bez elektřiny a s blahosklonným nezájmem o konflikt mezi gruzínskou vládou a separatisty.
Mirza zažil jen filmovou válku probíhající ve stínech skutečných bojů, ale přesto si z ní odnesl následky jako z té skutečné.
Ale co je skutečnost a co stín?
Lidské drama Kavkazan se odehrává mezi středověkými obrannými věžemi a líčí skličující střet s pravdou, když se hlavní hrdina dostane ke svému dětskému deníku.
Mirza zjišťuje, že se už v dětství pohyboval mezi skutečností a stínem lži- jen si to neuvědomoval.
Kavkazan přitom začíná truchlivě, ve světnici leží zesnulý stařec s psacím strojem vedle sebe.
Dvě verze minulosti.
Co je stín a co pravda?





moje recenze:

Mirzovi je třicet dva let a vrací se po dlouhé době do své domoviny v Gruzii.
Byla to opravdu dlouhá doba. Nebyl tu dvacet let, a netuší co ho tu čeká. Při jeho cestě se k němu přidá i spisovatel Stellan se svou rodinou a Mirza jim dělá jakéhosi průvodce. Když dorazí do Mirzovy rodné vesnice mísí se v Mirzovi spousta pocitů. Proč vlastně tenkrát na tak dlouhou dobu odešel? Neublížil tu snad někomu? A co jeho rodina? Mirzovy obavy jsou na místě, protože se domů vrátil právě když mu umřela jeho babička. Při ormoci, která se drží za zemřelou se snaží Mirza od dědy a příbuzných zjistit co se tu za těch dvacet let změnilo.
Jenže je cítit, že vztahy jsou tu velice napjaté a zvláště k Mirzovi se nikdo nechová mile. Má to snad něco společného s jeho minulostí? Mirza si nepamatuje vůbec nic, a i jeho běžné denní činnosti jako ranní hygiena, snídaně a podobně se neobejdou bez jeho stařičkého budíku a lístečku na kterém má napsáno co má v kterou hodinu dělat.
Jediné co si pamatuje je, že si jako malý chlapec vedl deník, a nyní se ho rozhodl najít. Třeba mu jeho zápisky prozradí proč musel z vesnice odejít.
Když nalezne první list deníku pár vzpomínek se mu hned vybaví, ale stále to nestačí k tomu, aby zjistil to co potřebuje. Není mu také jasné, když se začal přátelit s nějakou dívkou, proč o její přátelství v kratičké době hned zase přišel. Každý další nalezený list deníku Mirzu posouval dál a dál k odhalení kruté pravdy.



můj názor na knihu:

Kavkazan je kniha, která se čte dobře. Nejprve jsem si myslela, že se Mirza vrací domů jen tak, protože se mu stýská po rodné vesnici a lidech kteří tam žijí, ale jak jsem četla dál zjistila jsem, že je to úplně jiný důvod který ho tam přivádí. Mirza si nic nepamatuje, ale jsou tu oběti, které zapomenout nedokážou.




Walter Slovo

Během psaní jsem čajovou násoskou, proto raději beru vápník v tabletkách, abych z kostí neměl píšťalky.
Soustředění během psaní je znát na stavu mých očí, dramaticky se mi snižuje frekvence mrkání, bez umělých slz jsem ztracený!
I na "stará kolena" se mě drží obsese Hvězdnými válkami a za sedmou epizodu jsem byl více než rád. :)
V současné době bydlím ve fantastickém Edinburghu, s fantastickou přítelkyní a pracuji na zatraceně fantastické knize!




                                                         Moje hodnocení je 3.5 hvězdy


4 komentáře:

  1. libi se mi nazev nakladatelstvi - eknihy jedou! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to zajímavě, ale jestli si ji někdy přečtu, tšžko říct :)
    Katy

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělá recenze! :)
    Kniha nevypadá vůbec špatně, ale asi to není můj must-have :)

    OdpovědětVymazat
  4. Zajímavá kniha a slyším o ni prvně! Díky! :)

    OdpovědětVymazat