Název e- knihy: Brzpáteřní
Autor: Janiel Kaffe
Nakladatelství: Martin Koláček- E- knihy jedou
Žánr: Detektivka
Počet stran: 303

anotace:

Příběh z městského podsvětí. Město rozdělené do obvodů staví obyvatele proti sobě. Obyvatelé se snaží získat si moc a nadvládu nad městem. Situace se vyhrotí ve chvíli, kdy je hlavnímu hrdinovi, Junkiemu, unesena manželka Anna. Junkie spolu s partou tří kamarádů musí najít úhlavního nepřítele Žolíka, aby mohl Annu zachránit. Brutální praktiky a doslova bezpáteřní chování je zcela nezbytné. Cesta, z níž není úniku, vede k otevřené válce a přináší s sebou spoustu nevyhnutelných obětí. Drsný kriminální příběh, u kterého se budete zaručeně bát.

moje recenze:

Junkie byl vždy problémové dítě, a tak skončil v pasťáku. Zde poznal svého nejlepšího kamaráda Marťana. Když oba dospěli, otevřeli si spolu vlastní kavárnu. Aniž by tušili, že se jim v podnikání povede velice dobře, zůstali oba věrni i svému druhému životnímu stylu, a to podsvětí. Každá část města měla své vlastní takzvané ochránce, ale tito ochránci mezi sebou neustále soupeřili, neboť každý chtěl získat nadvládu nad celým městem.
Junkie se svou krásnou ženou Annou čekají miminko, a tak když právě dopadli zloděje, rozhodl se svou ženu ochránit a odvezl ji tedy k příteli na statek, kde měla zůstat do té doby, dokud se vše neuklidní. Jenže v podsvětí není prakticky nikdy klid. Neustálé útoky a brutality jsou tu na denním pořádku. Každý se snaží svou část města mít pod kontrolou, a s každým nevítaným návštěvníkem si poradí po svém.
Když jednu takovou nevítanou návštěvu vrátí do původního městského obvodu rozsekanou na kusy v bednách, odplata na sebe nenechá dlouho čekat. Největší nepřítel Žolík se postará o únos těhotné Anny. Pro Junkieho najednou neexistuje nic jiného než chtíč po velké odplatě a záchraně Anny.
Celé podsvětí je ve válce, a nespočet obětí je její součástí. Zde neplatí žádná pravidla, drsné a brutální praktiky jsou zde nutné. Co se mezi gangy stalo, že se najednou rozjely tak velké boje? Kdo unesl těhotnou Annu? A zachrání ji Junkie společně s partou přátel?  Jak celý boj o vládu nad městem dopadne?

můj názor na knihu:

Tato kniha je velice drsná od samého začátku až do konce. Kdo má rád násilí a brutality v knihách, tak si přijde na své. Díky této knize můžeme také maličko nahlédnout pod pokličku městských gangů, a celkově do praktik podsvětí. Já takovýto styl knih mám ráda, takže jsem si její čtení užila, jen mě mrzelo jak kniha skončila, čekala jsem jiný konec. Ale jinak knihu můžu jen doporučit.

Janiel Kaffe

Janiel Kaffe je Ostravský spisovatel, hlásící se k žánru Fantasy. Narodil se 29. 1. 1985 a literárně aktivní začal být kolem roku 2000. První literární krůčky představovaly povídky a krátké básně, které i přes veškeré autorovo úsilí nebyly nikdy otištěny. To jej však od tvorby neodradilo, ale posílilo. Své díla rozeslal po tehdy výraznějších nakladatelstvích, s apelováním na redaktory, zdali by mu mohla být poskytnuta zpětná vazba, na základě které chtěl zdokonalit svou literární tvorbu.
Ačkoliv nečekal, že by se mu mohlo dostat výraznějších odpovědí, stalo se. Téměř všechny oslovené nakladatelství na dopisy odpověděly a upozornily na největší chyby, kterých se ve svých pracích dopouští. Poté se Janiel Kaffe stahuje. Začíná se věnovat domácímu studiu tvůrčího psaní, zdvojnásobení četby a sledování stylů známých autorů, zúčastňuje se literárních seminářů a přednášek, vyhledává autorské čtení.
Rok 2011 začíná pracovat na díle (Ne)skutečno, které se v únoru 2014 stane i jeho debutovým. Po domluvě s nakladatelem je rozsahově kratší a má vest pouze k založení čtenářské základny. Během prvního půl roku se prodalo bezmála 1000 kopií. Téhož roku (2014) se dostává do sbírky povídek 100 000 slov, kde je publikována povídka Kámen, nůžky, papír. Další povídka, která nese název, Proč se Ti tak líbí pampelišky, se dostává do prestižní knižní publikace Literární naděje České republiky (r. v. 2015).
V polovině června 2015 vychází v pořadí druhá e-kniha „Vandraren,“ která je na rozdíl od (Ne)skutečna již rozsahově delší (320 NS). Tento příběh se rychle dostal do podvědomí vlivem testovacích čtenářů, na které zapůsobil velmi pozitivně.
Janiel Kaffe uznává jako svůj vzor již zemřelého sira Terryho Pratchetta, jehož humorný styl psaní se podepsal i na vlastní tvorbě. Řada humorných, jen těžko předvídatelných situací, které hraničí s absurdností, zaručeně nenechají čtenáře na chvíli odpočinout. Svými příběhy vás překvapí na každé další větě.
V Dubnu 2015 se Janiel Kaffe dostává do zdravotních potíží. Vlivem dlouhodobého vypětí spojeného s poruchou spánku upadá do těžkých depresivních stavů. Vzniká literární lahůdka „El Klasiko,“ která je jakousi osobní autorovou zpovědí (vychází v polovině srpna 2015).
Příběh plný vražedných myšlenek, hudby, drog. Příběh ze zákoutí Ostravských uliček a nočních stínů. Podle první stovky testovacích čtenářů se jedná o jedinečné dílo, kdy všichni nenašli odvahu, aby dočetli až do konce.
Při vydání díla El KLasiko Janiel Kaffe pozvolna ukazuje, jakým směrem se odebírá ve své literární tvorbě. Dochází ke změně žánru, respektive stylu psaní. Rovněž v srpnu 2015 začíná pracovat na silně explicitním příběhu "Bezpáteřní (r. v. březen 2016)." Po přečtení prvních pár vět pocítíte autorovu psychickou labilitu, nebo uznáte génia, s vyjadřovacím darem.
Bezpáteřní je příběh vypovídající o městském podsvětí. O gangech dělených podle jednotlivých čtvrtí a jejich doslova bezpáteřních praktikách, jak eliminovat nepřítele a udržet klid v okolí vlastního domova. Příběh je vyprávěn převážně z první osoby. Titul jen pro opravdu silné povahy. Pocitu, kdy vás kniha vtáhne do děje, byste se tady radši dobrovolně vzdali.
Hned z kraje roku 2016 začíná Janiel Kaffe pracovat na románu "Gabriel." Jedná se o příběh mladého a úspěšného hudebníka, který vlivem vypětí sklouzne k heroinu. Ztratí vše včetně svého milovaného saxofonu. Potlouká se ulicemi, bojuje s vlastním svědomím, závislostí a samozřejmě nedostatkem peněz jak na dávku, tak na jídlo. Stesk po úspěšné kariéře hudebníka, Gabriela nutí, aby se snažil vykašlat na drogy a vrátit se zpět. Tělo je však slabší než vůle, tak se jedná o těžkou zkoušku.
Janiel Kaffe se kromě samotného psaní věnuje i spoustě literárních projektů. Pomáhá začínajícím autorům ve tvorbě, aby tak, jak on sám potřeboval v začátcích poradit s odstraněním nedostatků a prokousal se ke čtivosti, předává tyto zkušenosti dále, pokud jej začínající autor s prosbou osloví.
Snaží se zvyšovat zájem o českou literaturu tím, že často vychází do ulic města rodné Ostravy a vede rozhovory s občany. Vede diskuze na poukázání krásy českého jazyka, podpory národní kultury a zájmu o českou literaturu.