Název knihy: Poslední rituál
Autor: Yrsa Sigurdardóttir
Nakladatelství: Metafora
Žánr: Detektivka
Počet stran: 421

anotace:

Jsme na Islandu, v budově univerzitní katedry historie. A právě zde je nalezena zohavená mrtvola německého studenta Haralda. Má vypíchnuté oči a jeho tělo je označeno magickou runou. Bohatá rodina zavražděného najme bývalého kriminalistu Matthewa a islandskou právničku Tóru. Brzy vyjde najevo, že Harald založil spolek zájemců o čarodějnictví a vášnivě studoval islandské čarodějnické procesy. Sám měl na těle spoustu tetování, nechal si rozpůlit jazyk, aby vypadal jako hadí, a zajímal se o mučení, které možná kdysi vyzkoušel i v praxi. Tóra s Matthewem tedy logicky hledají vraha mezi adepty magie. Další stopa, báseň psaná krví, vede prozměnu k Haraldově rodině, kde očividně není všechno v pořádku. Do toho se ještě přimíchá tajemný rukopis, plán cesty k záhadnému předmětu, k němuž má hledače dovést třetí znamení. Přes to všechno není román jen obyčejnou detektivkou. Svou oblibu získal i barvitě vylíčeným, pracovním i milostným, životem rozvedené právničky Tóry a jejích dospívajících dětí. Příznivce tajemna a magie potěší realistickým pohledem do této nanejvýš zajímavé oblasti a milovníky kriminálních příběhů napínavým pátráním po vrahovi.

moje recenze:

Harald Guntlieb přijel z Německa na Island studovat historii, ale zajímala ho jen historie čarodějnických procesů a dávného mučení. Není proto divu, že zde založil s několika přáteli i čarodějnický spolek. Někteří ho brali jako hru, jiní vážně. Harald byl pro toto dávné čarodějnictví velice zapálený, a zjišťoval si veškeré dostupné informace, které potřeboval pro skutek, který měl v plánu udělat. Jenže pak se něco zvrtlo...

V budově univerzity historie začíná ráno, jako každý jiný den, nebo se to tak alespoň zdá. Ovšem to dnešní ráno je přeci jen jiné, protože uklízečky a správce náhle uslyší velký křik. Rozběhnou se k místu odkud křik jde, a když tam dorazí, zůstanou stát v šoku z toho co vidí. V kanceláři katedry historie je profesor a vedoucí katedry Gunnar Gestvík, a před ním na podlaze leží mrtvé tělo mladého muže, německého studenta Haralda. Tělo vypadá děsivě, je celé znetvořené a navíc mu chybí obě oči.

Manželé Guntliebovi nejsou spokojeni s vyšetřováním úmrtí jejich syna, a tak se Amelia Guntliebová rozhodne požádat o pomoc právničku Tóru. Ta neví zda případ vzít, nebo ne, ale nakonec ho přijme. Rodina ji na pomoc posílá jejich rodinného známého Matthiase Reicha, který dříve pracoval v oddělení vražd. Tóra s Matthiasem dávají dohromady všechny dostupné informace. Zprvu se zdá, že za krutým činem a zohavením Haralda stojí někdo z jejich čarodějnického spolku. Členové jsou všichni zvláštní osoby, a tak by nikoho nepřekvapilo, kdyby to někdo z nich udělal. Postupným vyšetřováním zjistí spoustu informací, ale odhalí i tajemství, které mělo zůstat ukryto v hluboké minulosti.
Proč odjel Harald studovat právě na Island? Měl pro zdejší studium nějaký důvod, nebo to byla náhoda? Jakou roli v celém případu hraje podivný čarodějnický spolek,a mají s touto smrtí něco společného? A co podivný vztah Haralda s jeho matkou Amelii?

můj názor na knihu:

,,Poslední rituál'' je prvním příběhem advokátky Tóry, ale nemusíte se bát, v žádném případě nebudete zklamaní. Autorka si s příběhem poradila velice dobře a při čtení knihy se rozhodně nebudete nudit. V knize najdete spoustu napětí, dobrodružství, historie, ale i humoru. Z počátku jsem si myslela, že mě čarodějnické téma nebude moc bavit, ale opak je pravdou. Kniha mě bavila moc, a její stránky jsem přímo hltala. Už se těším na další z Tóřiných příběhů.

Za poskytnutí této knihy k recenzi velice děkuji nakladatelství  METAFORA
Knihu zakoupíte  ZDE

Yrsa Sigurdardóttir

Narodila se 24. srpna 1963 v Reykjavíku. Roku 1988 dokončila bakalářské studium v oboru stavební inženýrství na Islandské univerzitě a roku 1997 dosáhla magisterského titulu v Montrealu. Pracuje jako stavební inženýrka a přitom se baví psaním. Je autorkou několika dětských knih.
Poslední rituál - román této autorky - přeskočil na žebříčku prodejnosti Dana Browna..