čtvrtek 18. června 2015

Recenze : Deníček moderního fotra

Název knihy - Deníček moderního fotra
Autor : Dominik Landsman
Nakladatelství : Ikar
Počet stran : 200


anotace:

Jak to může vypadat, když se muž ocitne na mateřské dovolené? Deníček moderního fotra vznikl na základě úspěšného blogu, který Dominik Landsman založil s příchodem prvního dítěte. Věren názvu popisuje zážitky, situace a strasti obyčejného „chlápka" odvedle, kterému se narodil první syn. Zprvu nezůčastněný fotr, který miminko zažívá trochu z dálky, se brzy stává „otcem na mateřské dovolené" a s tím také začíná boj o přežití obou a zachování rodinného blaha. Nutno říct, že synek Čeněk je dítě velmi aktivní a také destruktivní. Každý Čeňkův pokrok většinou odnese vyčerpaný tatínek jizvami na duši i na těle, ale hlavní je, že dítě prospívá, ať už to stojí,co to stojí. V sympaticky drsňácké a humorné výpovědi moderního fotra se autor nebojí svěřit se s lecjakými tabu a přináší vyjímečný pohled současného muže na situace,které obvykle zažívají spíše ženy.




                                                                                                                                                                          


moje recenze:

Tato malá a útlá knížečka je rozdělena do šesti částí, které nás provázejí prvním rokem malého Čeňka a jeho rodičů. Musím uznat, že Čeněk je opravdu živé dítě a v určitých momentech mi připomíná to, jak jsme doma podobně bojovali s naším synem. Být rodičem, není žádná procházka růžovým sadem. To ví asi každý člověk, ať už matka nebo otec, který již v této etapě svého života je, nebo do ní teprve vstupuje.
V žádné knize se nedozvíme jak být správným rodičem, tím si všichni musíme projít sami, někdy je to snadné a někdy prostě ne. Každopádně nás všechny na začátku čekají stejní problémy jako nedostatek spánku, chaos v domácnosti a bude nám jedno jestli jsme udělali to či ono.
V této knížce nás humor provází od začátku až do konce. Při čtení jsem se kolikrát smála tak nahlas, že jsem byla ráda, že právě nejedu třeba autobusem, nebo vlakem :-D .
Určitě se těším na druhý díl a na to jak Čeněk a jeho rodina zvládají další rok/y.








z knihy:

Už od útlého věku jsem chtěl být otcem. Ve školce všichni chtěli být kosmonauty, policisty nebo princeznami.....  A pár let po škole to přišlo. Stal jsem se otcem. Paráda.
Jsem otcem již skoro dva roky, a když se ohlédnu, raději bych byl tím kosmonautem.







moje hodnocení 5/5


















Žádné komentáře:

Okomentovat