sobota 9. dubna 2016

Recenze:


Název knihy: Dvojitý kříž
Autor: Chris Carter
Nakladatelství: BB/ART
Žánr: Detektivka
Počet stran: 344








anotace:

Čekej na smrt a modli se, ať je rychlá. Popravený vrah ožívá a pokračuje ve svém zrůdném díle. Nebo se jeho odkazu chopil šílený napodobitel? A proč? To musí zjistit ostřílený samotář, detektiv Robert Hunter s pomocí svého partnera, nadšeného nováčka Carlose Garcii. Pod luxusem a září neonů města Los Angeles kvasí zločin, temnější než noc… Detektivu Hunterovi se vrací stará noční můra – bestiální vrah znovu útočí. Tentokrát to má ale háček: pachatel, který mučí své oběti s řemeslnou zručností, byl před léty dopaden a popraven. Napodobuje ho někdo? Vrací se nestvůra z onoho světa, aby pokračovala ve svém krvavém řemesle? Nebo snad za hrůzné činy pykal nevinný? Žádná z těch možností není právě lákavá – a je na Hunterovi, aby případ vyřešil; ale možná přitom hodně ztratí. Hlavní obětí se má totiž ve čtivém a napínavém thrilleru Chrise Cartera stát právě on.


moje recenze:

V prvním dílu série Robert Hunter se dostáváme do vyřešeného a uzavřeného případu velice brutálního vraha. Jenže najednou je něco špatně.
Na scéně se objevil někdo, kdo zabíjí úplně stejně, a na svých obětech zanechává vyřezanou značku dvojitého kříže. Jak je to ale možné? Napodobuje ho někdo? Nebo snad tenkrát byl odsouzen a popraven někdo jiný, a skutečný vrah je stále na svobodě? Robert Hunter má před sebou opravdu složitý případ, naštěstí na něj není sám, protože mu byl právě přidělen nový parťák Carlos Garcia.
Ze začátku je celé vyšetřování složité, protože se stále není čeho chytit. Vrah po sobě nikdy nezanechá žádně stopy.
Čas neúprosně letí, a do spárů brutálního vraha se dostává i Hunterův parťák Garcia, ale proč? Co on má společného s brutálním vrahem, který si své oběti pečlivě vybírá?
Až když se Robert ocitne při nočním sledování v nebezpečné situaci, dojde mu jako asi mají všichni mrtví spojitost se zrůdným zabijákem. Zachrání Robert Hunter svého parťáka Carlose Garciu včas? A kdo tedy vlastně zabíjí? A z jakého důvodu? Bude už na vždy zabijácká zrůda chycena, aby už nikoho nemohla zabít?




můj názor na knihu:

Dvojitý kříž je mé druhé setkání s tímto autorem, a opět jsem nadšená.
Při čtení knihy se nudit nebudete, naopak budete mít problém se od ní odtrhnout. Kniha má krátké kapitoly, ale vždy když jsem došla na konec, něčím mě jakoby nalákala, a musela jsem začít zase další kapitolu, takže opravdu nic nudného, nebo zbytečného.
Už se moc těším na další díly této série :-)






Chris Carter

Chris Carter je původem Ital, narozený v Brazílii. Vystudoval psychologii a chování zločinců na Michiganské univerzitě. Jako člen týmu soudní psychologie michiganského státního zastupitelství vyslýchal a studoval mnoho zločinců včetně sériových a mnohonásobných vrahů, odsouzených k doživotním trestům.
Začátkem 90. let se Carter přestěhoval do Los Angeles, kde strávil deset let jako kytarista v různých glamrockových skupinách. Pak opustil hudební branži a stal se spisovatelem na plný úvazek. Nyní žije v Londýně. 
Dvojitý kříž je jeho první román.




14 komentářů:

  1. Úžasná recenze! Moc jsem se těšila na tvůj názor a jsem ráda, že jsi stejně nadšená, jako já :)Kniha je opravdu skvělá a já jsem ráda, že jsem jí sehnala v LK :)Dnes začínám číst Popravčího a doufám (i po tvé recenzi) že bude stejně skvělá a napínavá, jako Dvojitý kříž :)
    Měj se krásně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci, moc ti děkuji :-)
      Myslím, že Popravčí tě nadchne ještě více ;-)
      Pěkný víkend :-)

      Vymazat
  2. Ach jo, dnes jsem ji měla v ruce v LK a nakonec jsem si koupila jinou. Asi se tam budu muset ještě vrátit :)
    Krásný čtenářský víkend přeji!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, určitě se pro ni vrať, stojí za to ;-)
      Moc děkuji, a i tobě přeji pěkný víkend, nejl=pe s knihou ;-)

      Vymazat
  3. Na tohoto autora jsi mě společně s Luckou (z knižního nebe) pořádně nalákala, takže hned jak pojedu do LK, tato půjde se mnou a zbytek dokoupím! :)
    Skvělá recenze! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Je to teda spíš napsané v er-formě nebo ich-formě? A tónem spíš podobné severským detektivkám, nebo je to trochu "veselejší"? Právě si to nedovedu dost dobře představit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No je to spíš obojí, záleží z jakého pohledu se zrovna ten příběh odvíjí. Je to podobné knihám Bílé kosti, nebo Rozbití andělé od Mastertona. Veselé to určitě není, jsou to drastické vraždy, kdy se pachatel v tom ubližování a činění velké bolesti s pomalou smrtí přímo vyžívá.

      Vymazat
  5. Marcelko, kniha už tedy trůní u mě doma, takže doufám, že se k ní brzy dostanu, když už jsem se nechala nalákat :) Pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, určitě se ti bude líbit, a třeba se díky ní necháš nalákat i na další díly ;-)
      Moc ti děkuji :-)

      Vymazat
  6. Krásná recenze. :) Knížka mě sice moc nelákala, ale ty jsi mě docela navnadila, tak uvidíme. :)

    Mimochodem, pořádám na blogu soutěž o knížky, tak bych byla opravdu moc ráda, kdyby ses zúčastnila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti :-)
      Pokud máš ráda násilí a nevadí ti podrobné popisky, tak ji zkus :-)
      Určitě ráda kouknu :-)

      Vymazat
  7. Děj zní dobře, ale mám pocit, že už jsem někdy něco s podobným dějem viděla... nebo jsem o tom možná jen slyšela. Ještě uvidím, jestli si knihu přečtu, nikam neuteče :)
    A je to krásná recenze, nějak to zapomínám do komentářů psát :D

    OdpovědětVymazat
  8. Ja jsem vcera docetla Nocniho lovce, byla to ma prvni kniha od tohoto autora a precetla jsem ji behem dvou veceru:-) Po tve recenzi sahnu asi priste po teto knize:-)

    OdpovědětVymazat