čtvrtek 31. března 2016

Recenze:


Název knihy: Popravčí
Autor: Chris Carter
Nakladatelství: BB/ART
Žánr: Thriller
Počet stran: 344







                                Ví, co tě na smrt vyděsí...



anotace:

V losangeleském kostele leží na oltářních stupních zkrvavené, bezhlavé tělo kněze. Je pečlivě naaranžované, nohy natažené, paže křížené na hrudi, ale nejhrůznější ze všeho je, že hlavu kněze někdo vyměnil za hlavu psí.
Ze začátku je detektiv Robert Hunter přesvědčený, že jde o rituální vraždu. Jenže když se objeví další mrtvoly, je nucen situaci přehodnotit. Všechny oběti zemřely způsobem, kterého se bály ze všeho nejvíc. Jejich nejstrašnější sny se staly skutkem. Ale jak o nich mohl vrah vědět? A co spojuje tyto zdánlivě nahodilé oběti?
Hunter se ocitá na stopě přízračného a sadistického vraha – někoho, kdo má zřejmě schopnost číst myšlenky svých obětí. Někoho, kdo dokáže vycítit, co oběť nejvíc vyděsí. Někoho, kdo se nezastaví před ničím, aby dosáhl svého zvráceného cíle.



moje recenze:

Los Angeles se pomalu chystá na Vánoce, a všude panuje klid a pohoda, nebo se to tak alespoň zdá...

Na oddělení vražd zvoní telefon, a detektiv Hunter a jeho partner Garcia jsou povoláni k případu. V jednom zdejším kostele je nalezeno zohavené tělo kněze. Všude je spousta krve, a pohled na mrtvé tělo všechny vyděsí. Od těla je odříznutá hlava, a je nahrazena na kůlu napíchnutou hlavou psa.
Kdo něco takového může udělat? Kněz byl velice oblíbený, tak proč takováto brutální smrt?
Nejprve se zdá, že se jedná o nějakou rituální vraždu, protože vše na místě činu by tomu nasvědčovalo, ale brutálně zavražděných začne přibývat a vypadá to spíše na masového vraha.
Spojuje něco všechny oběti, nebo si je sadistický vrah vybírá náhodně? Jakoby vrah o svých obětech vše věděl, a nejvíce ho zajímá čeho se v životě nejvíce bojí, a podle toho volí jejich utrpení než zemřou. Obětí je moc, až se zdá, že za vším nemůže být jen jeden člověk, je jich snad více? Stopy nalezené na místě činu napovídají detektivům, co musí hledat, a že pro rozuzlení zločinu se musí vrátit o spoustu let zpět. Co se tenkrát odehrálo? A co bylo spouštěčem těchto brutálních činů? Jde snad o pomstu?
Hunter s Garciou mají hodně práce, ale zdá se že se v řešení případu posunují správným směrem, i když zabíjení stále nekončí.
V novinách se objevují stále nové články o přibývajících mrtvých, ale také spousta informací, které se neměli dostat na veřejnost. Jak se ke všemu novináři dostali? A uvědomují si, že takto ohrožují další nevinné, kteří jsou díky těmto článkům v hledáčku vraha?
Hunter s Garciou dělají vše pro to aby zabíjení zastavili, podaří se jim to...



můj názor na knihu:

Na tuto knihu můžu říci jen   PÁNI...
Už podle anotace jsem věděla, že to bude nejspíš pořádný nářez, ale že to bude až takové, to jsem vážně nečekala. Komu vadí drastické popisky z vražd, ať si před čtením nedává žádné jídlo, neboť vás budou provázet celou knihou. Když jsem knihu četla, tak jsem se od ní nemohla odtrhnout, a ranní vstávání mi to krutě připomnělo :-D
Hunter s Garciou jsou nejlepší  z oddělení, a na ledacos jsou již zvyklí, ale i oni mají tentokrát problémy, neboť kovový pach krve cítí úplně všude...
Takovéto silně napínavé knihy mám moc ráda, a od tohoto autora si musím nutně pořídit co nejdříve další.



Za poskytnutí této knihy k recenzi velice děkuji  knihkupectví  MEGAKNIHY.CZ
Knihu zakoupíte  ZDE





Chris Carter

Chris Carter je původem Ital, narozený v Brazílii. Vystudoval psychologii a chování zločinců na Michiganské univerzitě. Jako člen týmu soudní psychologie michiganského státního zastupitelství vyslýchal a studoval mnoho zločinců včetně sériových a mnohonásobných vrahů, odsouzených k doživotním trestům.
Začátkem 90. let se Carter přestěhoval do Los Angeles, kde strávil deset let jako kytarista v různých glamrockových skupinách. Pak opustil hudební branži a stal se spisovatelem na plný úvazek. Nyní žije v Londýně. 
Dvojitý kříž je jeho první román.




10 komentářů:

  1. Bože, mě mrazí už jen z té brutální obálky. To bych asi nedala. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko dala neboj ;-) Je to vážně skvělá kniha :-)

      Vymazat
  2. Tak na tuto knihu jsi mě maximálně nalákala! Přidávám na wishlist a doufám, že se mi brzo do ruky dostane!! :)
    Úžasná recenze! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc ti děkuji :-)
      Já už se poohlížím po dalších knihách autora :-)

      Vymazat
  3. Tahle kniha vypadá hodně dobře! A to jsem ani nevěděla, že něco takového vyšlo! Moc díky za super recenzi, až budu mít chuť na něco "drsnějšího", po téhle knize stopro mrknu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já na ni taky narazila náhodou, ale jsem ráda :-)
      Ještě je před touto první díl s názvem Dvojitý kříž, no a pak ještě další díly série, já si ji chci pořídit celou :-)
      Moc ti děkuji :-)

      Vymazat
  4. Z tvého podání kniha vypadá velice zajímavě, ale já, jakožto slabá povaha, jsem už jenom odrovnaná při pohledu na obálku a na tvé zdařilé fotografie ☺. Recenze se ti moc povedla ☺.

    Měj se krásně, Mimozemšťanka

    http://my-ideallife.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc ti děkuji :-)
      Pokud to mé možnosti dovolí, tak ráda dělám fotky aby ladily k příběhu :-D

      Vymazat
  5. Detektivky jsem měla vždycky radši ve formě seriálů a filmů. K jejich čtení jsem se zatím skoro vůbec nedostala, ale možná bych s tím měla, hned jak budu mít čas, začít. A třeba touhle knihou, podle recenze to zní jako doopravdy skvělý příběh, který stojí za přečtení :)

    OdpovědětVymazat
  6. Holky, přečtěte si Zlobu, to je až nářez psychologie...

    OdpovědětVymazat