Žánr: Horor, Sci- fi a fantasy
Počet stran: 216

Na Londýn prší bomby, ale ve starém domě čeká daleko větší nebezpečí...

anotace:

Na Londýn prší bomby, ale ve starém domě číhá daleko větší nebezpečí…
Volné pokračování slavného duchařského bestselleru Susan Hillové, Žena v černém

Je podzim 1940, zuří druhá světová válka a na města Velké Británie dopadají německé bomby. Domy se hroutí, lidé umírají… Rodiče se loučí s dětmi a posílají je z Londýna na venkov, kde by pro ně mělo být bezpečněji. Skupinka školáků doprovázená dvěma učitelkami je ubytována ve starém, osamělém, zchátralém domě poblíž nevlídného močálu. Cesta k němu vede po přílivem zaplavované hrázi s podivným jménem Devět životů…
Měli by tu být sami, ale brzy se ukáže, že tady na ně někdo – nebo něco? – čeká. Tajemné náznaky záhy přerostou ve smrtelné nebezpečí.
„Kdykoliv ji někdo spatří, zemře dítě,“ tvrdí venkovský stařec, který však není zdaleka tak pomatený, jak se zdá.
Jaká děsivá síla číhá v Domě u Úhořího močálu, aby si vzala to, po čem už nekonečná léta touží?

moje recenze:

V Londýně zuří druhá světová válka, a každý kdo může posílá své děti pryč k příbuzným, aby je zachránil. Jsou ovšem i rodiny, které nemají své děti ke komu poslat, a tak je vytvořena malá skupinka těchto dětí, které jsou společně s ředitelkou Hoggovou a slečnou Parkinsovou vyslány na venkov, kde by měli být v bezpečí. V této skupince osmi dětí je i malý Edward, který dnešní noci přišel o svou maminku, od tohoto okamžiku přestal mluvit, a nejeví zájem o nic, ani o nikoho.
Při cestě vlakem k této skupince přistoupí kapitán Harry Burstow, a při hovoru zjišťuje že jedou všichni na stejné místo do vesnice Crythin Giffordu. Po příjezdu vesnice vypadá zvláštně, nikde nejsou žádní lidé, jen jeden kulhající člověk se k nim blíží, a to muž jménem Jim Rhodes, který má děti i jejich učitelky odvézt do starého domu uprostřed močálů, kde by měli být v bezpečí.
Tento starý dům vypadá jakoby měl každou chvíli spadnout. Vše je staré, spuchřelé, a kam se podívali byla špína a plíseň. O hnilobném pachu, který se linul celým domem nemluvě. Po cestě byli všichni příliš unaveni, a tak se rozhodli jít spát, a do úklidu se pustí hned ráno. Jenže hned první noc se v tomto domě děje něco divného, je slyšet pravidelné vrzání, hnilobný zápach zesilil, a plesnivé skvrny na zdech jakoby rostly. Celkově se v domě ochladilo, a na všechny padla silná tíseň a smutek. Druhý den se začalo s úklidem, ale učitelka Eva Parkinsová se rozhodla dům více prozkoumat, a zjistit co se tu v noci dělo. Prochází postupně dům, až dojde do sklepa. Tam najde spoustu starých krabic s věcmi a hračkami. Při prohlížení opět zesílí zápach hniloby, a Eva má strach. Netuší že za ní se ze zdí stahuje černý stín, až ji přímo za zády stojí žena v černém hábitu s mrtvolně bílou tváří...
Co se v domě stalo? Co se tu děje nyní? Podaří se uchránit všechny děti před nebezpečím, která jim starý dům a jeho obyvatelé chystají? Jak do toho všeho zapadá nemluvný chlapec Edward, který se po první noci v domě hodně změnil?

můj názor na knihu:

Měla jsem možnost číst první díl Ženy v černém na níž tato kniha volně navazuje, ale Anděl smrti se mi líbil mnohem víc. Při čtení jsem byla stále napnutá, a musím se přiznat, že byly i okamžiky kdy jsem se bála, protože jsem knihu četla hlavně v noci.
Eva prokázala hodně odvahy, a moc jsem ji přála, aby se ji podařilo vše o co se v domě i mimo něj společně s Harrym snažila.

Za poskytnutí této knihy k recenzi velice děkuji nakladatelství  METAFORA
Knihu zakoupíte  ZDE

Martyn Waites

Martyn Waites se narodil v Newcastlu a po dokončení školy vystřídal mnohá zaměstnání. Na trhu v přístavišti prodával kožené kabáty, v hospodě naléval coby barman, dělal stand up komika, byl kulisákem a učil dospívající delikventy umění improvizačního dramatu. Právě tato práce ho inspirovala k nástupu do dramatické školy v Birminghamu, kde v sobě objevil profesionálního herce.
Nejdříve se věnoval jen divadlu, ale později přišla práce na nízkorozpočtových filmech a spoustě reklam. Za nejúžasnější televizní zážitek pokládá roli ve filmu Nová dobrodružství Robina Hooda, který se pro TV Warner Brothers natáčel v Americe.
Ovšem celou tu dobu, kdy se tomuto všemu věnoval, vykládal lidem, že vlastně touží být spisovatelem a napsat román. Napsal několik románů, z nichž posledním je Žena v černém – Anděl smrti.

moje hodnocení: 4/5