středa 17. února 2016

Recenze:


Název knihy: Rozbití andělé
Autor: Graham Masterton
Nakladatelství: Host
Žánr: Detektivka
Počet stran: 400








anotace:

Druhá kniha ze série o komisařce Katie Maguirové.

Hradba mlčení skrývá tajemství, jemuž se nechce věřit.
Jednoho chladného jarního rána najdou dva rybáři ranec hadrů plovoucích na řece Blackwater v Corku. Jde o mrtvolu otce Heaneyho, bývalého učitele hudby na místní chlapecké škole. Má svázané ruce a nohy a na krku stopy po škrcení drátem. A co hůř, je vykastrovaný.
Případ místní komunitu hluboce zasáhne a inspektorka Katie Maguirová se ocitne pod velkým tlakem, aby ho co nejrychleji vyřešila. Jenže pak je nalezen další zavražděný kněz…
Katie objeví důkazy, že v sirotčinci Sv. Josefa došlo ke zlověstnému spiknutí, pokud však ve vyšetřování zajde příliš daleko, přivolá na sebe hněv katolické diecéze. Jestliže chce chytit vraha dřív, než znovu udeří, bude muset čelit církevní hierarchii a prolomit hradbu mlčení, která už desetiletí skrývá strašlivé tajemství.



                                                                                                                                                       Cork

moje recenze:

Vzhledem k tomu, že tato kniha nebyla mé první setkání s autorem, tak jsem již trochu mohla očekávat, že Rozbití andělé nebudou jen tak nějaká detektivka. Od Grahama Mastertona  už asi vždy budu očekávat knihy nadupané spoustou obětí a brutálním násilím. Já s tímto problém nemám, i když musím říci, že popisy útoků a brutalit jsou velice podrobné a čtenářům popsané do nejmenších detailů.
Komisařka Katie Maguireová je tentokrát pověřena vyšetřit záhadnou vraždu kněze, kterého našli dva rybáři ležet v řece svázaného, a brutálně zmláceného, při bližším ohledání bylo navíc zjištěno, že kněz byl i vykleštěn. Kdo a proč by měl zájem takto ublížit knězi? To Katie a jejímu týmu také dlouho nebylo jasné, ale když postupně úmrtí knězů začalo přibývat, tak se případ zdál o něco jasnější, a stopy které měli je zavedli k několik desítek starému případu, který se církev snažila ukrýt a smést ze světa. Netušili ovšem, že někdo si na to po letech vzpomněl, a na bolestné události které museli trpět jako malé děti nehodlá jen tak zapomenout, a navíc bez potrestání.
Muka která knězům připravili, jim měla být jakýmsi zadostiučiněním.
Katie nemá moc času, vždy když si myslí že k danému knězi přijede včas, tak pachatelé jsou o krok napřed. Podaří se Katie případ brzy vyřešit? Proč musel zemřít její kolega? A jak se rozhodne ohledně svého soukromí?



můj názor na knihu:

Po přečtení prvního dílu s názvem Bílé kosti jsem již věděla co od knihy můžu očekávat, a také to, že to nebude nic obyčejného. Graham Masterton píše své knihy takovým způsobem, že vás přímo vtáhne do děje, a nudit se u knihy určitě nebudete. Navíc nikoho neušetří od velice podrobných popisů průběhu mučení obětí. Možná lidé se slabším žaludkem ať čtou opatrně :-D
Já už se nemůžu dočkat třetího dílu s názvem Červená lucerna, který by měl vyjít již v březnu.



Graham Masterton

Britský autor narozený v roce 1946 s velmi širokým tematickým záběrem: vedle hororů píše thrillery, historické cykly a pod pseudonymy i sexuální instruktážní příručky. Přes autorovu bohatou bibliografii mu v češtině vyšly pouze dva romány (oba se odehrávají v USA) a několik málo povídek.






moje hodnocení: 5/5















6 komentářů:

  1. Moc pěkná recenze :) No já už jsem rozhodnutá do série nejít, tohle by na mě už bylo fakt moc :D

    OdpovědětVymazat
  2. Mohu s tvou recenzí jen a jen souhlasit. Kdž jsem si přečetla Bílé kosti, byla jsem naprosto nadšená a moje nadšení neopadlo ani při tomto dílu.. :)Ba naopak ještě více jsem si autora zamilovala, nemohu se dočkat na onen poslední díl! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jsem ráda, že nejsem sama komu se takovýto styl psaní líbí :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Parádní recenze :) Jelikož jsem slabé a citlivé povahy, tak nebudu riskovat. Z knihy by mi bylo asi zle :D

    OdpovědětVymazat
  5. Moc děkuji :-)
    No jsou tam trochu brutálnější akce :-p

    OdpovědětVymazat