neděle 3. ledna 2016

Recenze:


Název: Antistresové omalovánky pro dospělé
Autor:Jolana Daňková, Lenka Tréglová
Nakladatelství: Grada
Počet stran: 168





anotace:

Ve Francii, v Anglii, v USA vycházejí celé série knih s předtištěnými obrázky, které přímo lákají k vybarvení. Nejsou ale určené dětem! Složité obrazce s květinami, zvířaty, keltským dekorem nebo mandalami jsou omalovánky pro dospělé. Při vybarvování podle přesně daných linií mozek nejen relaxuje, ale zároveň se může soustředit na jinou činnost (porady, videokonference, brainstormingy, přednášky). Při vybarvování se také zapojují centra mozku určená pro kreativní vyjádření a vyvažují tak logické myšlení a organizační procesy. A pocit klidu a štěstí z hotového obrázku vás na chvíli vrátí do dětství. Navíc k vybarvování nepotřebujete žádnou drahou elektroniku, jen sadu pastelek. 






moje recenze:

K omalovánkám jsem se dostala úplnou náhodou, nikdy jsem si nemyslela, že i já bych mohla podlehnout jejich kouzlu. Tyto Antistresové omalovánky jsou rozdělené do sedmi kategorií, takže si obrázky vybere opravdu každý. A barevné fantazii se meze nekladou, je to opravdu jen na vaší fantazii, či náladě jak si obrázky vymalujete.

kategorie:

* květiny ze všech zahrad světa



* exotická zvířata



* tropičtí motýli a záhadní brouci



* pestrobarevní ptáci



* tajemné vitráže



* meditační mandaly



* důmyslné stroje



Z každé kategorie jsem vymalovala jeden obrázek, jen pro představu, opravdu záleží jen na vás jaké barvy si zvolíte. Omalovánky mě velice nadchly, a už se těším na další obrázek.
Myslím, že jsem si vytvořila novou závislost :-) Kromě knih, budu i maniak do omalovánek :-D


Za tuto knihu omalovánek moc děkuji nakladatelství  GRADA
Omalovánky zakoupíte  ZDE







 Lenka Tréglová

Jako novinářka, nebo spíš časopisářka, jsem pracovala v titulech, které mi byly blízké i jako čtenářce. Harper´s Bazaar, Marianne, Ona Dnes. Zprávy, zejména ty špatné, mě nikdy nebavilo číst ani psát, protože když nemám možnost s nějakou tragédií něco udělat, tak mě jenom zbytečně ničí. Mám ráda pozitivní novinky, zajímavé lidi a originální až švihlé nápady. Proto mě tak nadchla myšlenka omalovánek pro dospělé, jejichž jediným účelem je přinést radost a klid, zaplaťpánbůh! A taky mě hned napadlo, kdo by je měl vytvořit. Jolana Daňková se mnou jako artdirektorka pracovala v posledně jmenovaném časopise a talentu i optimismu má na rozdávání. Devět let v pozici vedoucí týdenní přílohy Ona Dnes, vydávané v rámci velkého vydavatelského domu, byla krásná práce, ale postupně mě převálcovala. Svým tempem, neúprosností uzávěrek a nakonec i směrem, kterým se celá firma vydala. O stresu a přepracování vím své, proto znám cenu chvil, kdy může člověk vypnout. A taky vím, jak je snadné je strávit pouhým vyčerpaným hleděním do nikam nebo na některou z obrazovek, které máme pořád kolem sebe.Radši si vymalovávejte. Nebudete si kousat nehty, nebudete si čistit mozek nekonečným praskáním barevných balonků v počítači, nebudete se nudit (nebo zuřit nad ztraceným časem) na dlouhých poradách, nebudete tolik kouřit, nebudete se u televize bezmyšlenkovitě ládovat chipsy. Vše vyzkoušeno na vlastní nehty, nervy i žaludek!


Jolana Daňková

Už od mala se věnuji výtvarným činnostem všeho druhu. Na střední škole jsem studovala grafický design a následovala vysoká škola ve Zlíně, kde jsem si při studiích multimedií a designu odskočila k animovanému filmu. Zlín jako místo zrození českého animovaného filmu k tomu přímo vybízel. Grafický design ale hrál v mém profesním životě vždycky hlavní roli. Takže po různých pracovních zkušenostech v reklamních agenturách jsem skončila jako artdirektorka v magazínu Ona Dnes. 
Teď jsem na rodičovské dovolené a kromě dcery se věnuji grafice, ale i ilustraci a kresbě. 
Miluji cestování. Nějaký čas jsem strávila v Austrálii, která mě hodně ovlivnila a inspirovala. Jako výtvarnici mě naprosto uchvátilo Aboriginské umění jejích původních obyvatel. Je v něm spousta inspirace a ta mi pomohla mimo jiné i v realizaci těchto omalovánek.
S rodinou nyní žijeme v mém rodném městě, Poděbradech. Máme rádi zdejší klidnou lázeňskou atmosféru. Věnuji se ochotnickému divadlu v místním divadelním spolku - nejen jako herečka, ale pomáhám i s výtvarným řešením divadelních scén. Celá rodina občas rádi utíká z polabské nížiny do hor a do skal, kde se věnujeme turistice a horolezectví.

moje hodnocení: 5/5












4 komentáře:

  1. Moc krásně vymalované obrázky. Omalovánky vypadají dobře. Jednoduché a při tom fantazii meze nekladou. Také jsem podlehla, takže chápu... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji :-) Ano, to je pravda, těch možností je opravdu moooc :-D Myslím, že nás je hodně co jsme podlehli, a asi nás bude ještě přibývat :-D

      Vymazat
  2. Úžasně vymalované obrázky. Stačí dát pod sklo a nádherný obrázek je hned na světě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-)
      Určitě se dají dát zarámovat a pak darovat jako drobnou pozornost :-)

      Vymazat