úterý 1. prosince 2015

Recenze:



Název knihy: Obchod s orgány
Autor: Tess Gerritsen
Nakladatelství: Ikar
Počet stran: 255






anotace:

Mladá lékařka Abby DiMatteová pracuje jako rezidentka na chirurgickém oddělení nemocnice v Bayside. Ke studiu medicíny ji přivedla rodinná tragédie a nyní se především zajímá o transplantaci orgánů, zejména srdce. Společně s kolegyní z interny se jí podaří odhalit machinace s lidskými orgány a upozorní na celou věc policii. Tím ovšem neujdou pozornosti těch, kteří toto zlo páchají!






moje recenze:

Abby DiMatteová je rezidentkou na oddělení chirurgie nemocnice v Bayside. Zajímá se o transplantace orgánů, zejména srdce.
V nemocnici v Bayside pracuje již dva roky, a díky svým schopnostem dostává nabídku stát se členkou transplantačního týmu, jejímž členem je i její přítel Mark. Abby je vnímavá žena, a velice brzy ji dochází, že se zde děje něco špatného, a společně se svojí kolegyní informují policii.
Na transplantace lidských orgánů jsou všude ve světě pořadníky pacientů, kteří na daný, shodný orgán čekají. Máte- li ovšem spoustu peněz a přístup k těm správným lidem, můžete se k orgánům dostat i jinak, ale zajímá v tomto případě někoho odkud se tento orgán vzal? A je od zdravého dárce?
Kolik dospělých lidí, ale i dětí musí umřít, aby se pokryla poptávka orgánů na černém trhu?
Abby přichází na to, kde a jak se tyto černé transplantace provádějí,netuší však, že i ona sama by se mohla stát nedobrovolným dárcem orgánů...
A jak do tohoto všeho zapadá její přítel Mark?


z knihy:

Aorta zasvorkovaná, hlásí Mark, když zaštípl svorkami aortu. Srdce, oddělené jak od žilního, tak od tepenného výdeje, představovalo v tuhle chvíli jen neužitečný vak. Krevní oběh Niny Vossové měla teď plně pod kontrolou technička u přístroje pro mimotělní oběh.Kontrolovala i tělesnou teplotu pacientky. Ledovou tekutinou se tělo dalo zvolna zchladit na pětadvacet stupňů Celsia- na hlubokou hypotermii. To by konzervovalo nově implantované buňky myokardu a snížilo by spotřebu kyslíku v těle.
Zwick vypnul ventilátor. Rytmické šumění měchů ustalo. Nebylo třeba vhánět vzduch do plic, když tu práci teď vykonávala magická bedýnka pro mimotělní oběh.
Mohlo se začít s transplantací.


můj názor na knihu:

Kniha Obchod s orgány je mrazivý thriller z lékařského prostředí, jen je smutné, že takovéto černé transplantace jsou součástí dnešní doby. Abby jsem fandila celou dobu, a byla jsem ráda, že nezapadla mezi černé ovce týmu. Tuto knihu určitě doporučuji přečíst.










Tess Gerritsen


Čínsko-americká spisovatelku narozená v San Diegu čínským emigrantům. Má dva doktoráty. Prosadila se na literárním poli jako autorka romantických thrillerů. V roce 1996 se prosadila prvním „lékařským“ thrilerem Harvest .Její thrillery jsou vysoce hodnoceny. Podle dvou hrdinek jejích detektivek, Jane Rizzoli a Mauře Isles, byl i natočen seriál Rizzoli & Isles.






moje hodnocení: 4/5












6 komentářů:

  1. Knihu a ani spisovateľku nepoznám ale vyzerá to zaujímavo

    <a href="http://co-je-dobre-to-musim-mat.blogspot.sk/2015/12/2-adventna-giveaway.html> Blog by Katy aktuálne i s adventnou GIVEAWAY</a> o sadu pre ochranu (kaser + alarm)

    OdpovědětVymazat
  2. Já zkusila poprvé, a byla jsem spokojená :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Kniha mě zaujala! Od této autorky jsem zatím nic nečetla, ale děj odehrávající se v lékařském prostředí..zní to zajímavě. Děkuji za tip :)

    OdpovědětVymazat
  4. Zatím jsem od Tess četla jenom Chirurga a také byl skvělý :)

    OdpovědětVymazat
  5. Toho jsem zatím nečetla, budu to muset napravit :-)

    OdpovědětVymazat